loading...
شهید ابراهیم هادی
حمید نظری خلفلو بازدید : 4 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

تلاش وهابیت برای انحراف بیداری اسلامی

عضو شورای علمی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی گفت: وهابیت تندرو در سطح بین الملل، نقش مخرب خود را ایفا می‌کند و در کشورهایی چون مصر و تونس و لیبی و بحرین و سوریه که بپا خاسته‌اند و بیداری اسلامی رخ داده رد پای وهابیت کاملاً روشن است.

وی گفت: این آقایان تا دیروز می‌گفتند هرگونه قیام علیه حاکم اسلامی طبق روایات خودشان حرام است و حتی در مورد یزید قاتل پسر پیغمبر که در قضیه حرّه 700 نفر را کشت و سه شبانه روز ناموس مسلمان‌ها را برای سپاهیانش حلال کرد می‌گویند او حاکم اسلامی بود و وظیفه مردم فقط اطاعت کردن است ولی حالا در قضیه سوریه برعکس شده و تمام سعی آنها سقوط دولت سوریه است.

وی افزود: آیاتی از قرآن کریم داریم که ما را از کمک گرفتن و دوستی گرفتن یهود و نصاری منع می‌کند، پس این وهابیت که خود را طرفدار قرآن می‌دانند چرا با آمریکا و اسرائیل پیوند دوستی می‌بندند و برای سرکوب ملت بحرین هزاران نیرو از عربستان و کشورهای دیگر اعزام می‌کنند!؟

آیت‌الله حسینی قزوینی گفت: در سوریه همه برای سرکوب دولت و در بحرین برای سرکوب ملت بسیج شده‌اند! این سیاست یک بام و دو هوا را وهابیت چگونه توجیه می‌کند؟

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: عده‌ای از وهابیت در قضیه بیداری اسلامی مثل وهابیت سلفی‌گری سکوت کردند و چیزی نگفتند. برخی دیگر مانند وهابیت معتدل مثل اخوان المسلمین همراه مردم در این قیام‌ها شرکت داشتند و گروه سوم وهابیت درباری هستند که در کشورهای مختلف بیانیه دادند و هر گونه قیامی علیه حکومت‌ها را حرام اعلام کردند. در مصر، لیبی و یمین بیانیه دادند که قیام علیه حکومت حرام است.

مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: عربستان سعودی در راس سلفی‌گری درباری قرار دارد و مفتی‌های آن حتی در قضیه غزّه هرگونه تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین را حرام شمردند.

وی گفت: اما در سوریه بر عکس شده چون سوریه بهانه است، هدف شیعه و تفکر شیعه است.

وهابیت از «ایران با فرهنگ اهل‌بیت» می‌ترسد نه چیز دیگر!

استاد حوزه علمیه قم گفت: به نظر من اقداماتی که وهابیت و عربستان در منطقه انجام می‌دهد به خاطر ترس از ایران هسته‌ای نیست، انسان می‌تواند هزار قسم به لفظ جلاله بخورد که دولت‌های عربی یقین دارند که ایران هسته‌ای - چه صلح آمیز و چه نظامی که ما دنبال آن نیستیم و آمریکاییها و غربی‌ها به دروغ ادعا می‌کنند - به ضرر آنها نیست بلکه به نفع آنها هم خواهد بود چرا که به ایران به آنها نیز کمک و نفع خواهد رساند ولی چیزی که آنها از آن ترس و واهمه دارند ایران با فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام است. چیزی که آن‌ها از آن می‌سوزند ایران با فرهنگ شیعی ناب است.

وی گفت: یکی از مفتیان وهابیت، چند روز پیش تصریح کرد که شبکه‌های ماهواره ای شیعه، خطرش از سلاح هسته‌ای و اتمی برای ما بیشتر است!

مدیر شبکه جهانی ولایت در ادامه گفت: جلسه‌ای در زمان «حسنی مبارک» در مصر تشکیل شد که رئیس جمهور اسرائیل و ملک عبدالله پادشاه عربستان از جمله شرکت‌کنندگان بودند در آنجا هم اعلام کردند ایران با فرهنگ شیعی برای عربستان یک خطر جدی است.

تفاوت اهل سنت با وهابیت

آیت الله حسینی قزوینی گفت: حد فاصل میان اهل سنت و وهابیت این است که در وهابیت یک سری مسائل وجود دارد که اهل سنت واقعی از آن مبراست. مثل حرمت توسل، حرمت زیارت قبور، حرمت شفاعت، حرمت مراسم مذهبی و بعضی بدعت‌هایی که وهابیت ساخته است.

وی گفت: کتاب‌هایی که علمای اهل سنت علیه وهابیت تدوین کرده‌اند شاید دو برابر، سه برابر کتابهای شیعه است. به عنوان نمونه، آقای عبدالرحمن سربازی از علمای اهل سنت، کتابی در نقد وهابیت نوشته که به مراتب تندتر از کتاب‌های شیعه است.

الفبای فکری وهابیت، الفبای براندازی هر نوع حکومت شیعی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: الفبای فکری وهابیت، الفبای براندازی هر نوع حکومت شیعی است.

وی گفت: ملک عبدالله پادشاه عربستان رسماً اعلام کرد ما در جنگ عراق با ایران میلیاردها دلار خرج کردیم و برای مبارزه با فرهنگ شیعه به خصوص سقوط دولت نوری المالکی به عنوان نماد حکومت شیعی، حاضریم 250 میلیارد دلار هزینه خرج کنیم.

مدیر شبکه جهانی ولایت افزود: وزیر امور خارجه عربستان بعد از جنگ با اسرائیل با حزب‌الله مسافرتی به تلاویو داشت و آنجا گفته بود شما به لبنان حمله کنید، ما هزینه جنگ را تامین می‌کنیم! خب این وهابیت با این طرز فکر با اهل سنت فرق می‌کند.

وی گفت: برخی مفتی‌های عربستان فتوا دادند کمک به حزب‌الله در جنگ با اسرائیل و حتی دعا برای پیروزی آنها حرام است و بارها گفته‌اند ما هیچ وحدتی با شیعه نداریم همانگونه که هیچ وحدتی با یهود نمی‌توانیم داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی قزوینی افزود: «بن باز» و «آل شیخ» رسما اعلام کردند که ما وحدتی با شیعه نداریم همانطور که با یهود نمی‌توانیم وحدت داشته باشیم! ولی اهل سنت غیر وهابی این چنین نیستند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: یکی از کوتاهی‌های صدا و سیما این است که این مرزبندی‌ها را برای مردم، روشنگری نمی‌کند. صدا و سیما باید با دعوت از علمای شیعه و اهل سنت که مخالف وهابیت هستند روشنگری کند. اینها باید روشن شود که اهل سنت چه تفکرات و مرزها و مبانی فکری دارند و وهابیت چه تفکرات و مرزهایی دارند.

ظلمی که وهابیت به اهل سنت کرده از ظلمی که به شیعه کرده بیشتر است

رئیس شبکه جهانی ولایت گفت: به هر حال در صدا و سیما ما باید بین وهابیت و اهل سنت مرزبندی شود و برای مردم روشن شود که طرز فکر وهابیت درباری با اهل سنت فرق می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این روشنگری صدا و سیما هم به نفع شیعه است و هم سنی! چون وهابیت خود را اهل سنت و جماعت معرفی می‌کند و وقتی این مبانی فکری را در شبکه‌های ماهواره‌ای خودشان به مردم معرفی می‌کنند نتیجه این می‌شود که جوان شیعی با مشاهده این مسائل فکر می‌کند همه اهل سنت اینطور هستند.

وی گفت: بنده بارها گفته‌ام ظلمی که وهابیت در حق اهل سنت روا می‌دارد بیشتر از ظلمی است که در حق شیعه اعمال می‌کند. آنها با این افکار تند و این کارنامه سیاه که بر جای گذاشتند از ترور و قتل گرفته تا حمایت از دشمنان و سرکوب ملتها چهره اهل سنت را به شدت تخریب کردند.

بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر مدافع شیعه، سیاست موساد و سیا را پیاده می‌کنند

وی درباره برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مانند «شبکه اهل بیت» که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و توسط یک روحانی افغانی‌تبار به نام «اللهیاری» اداره می‌شود، به فارس گفت: آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید افغانستان، هرگونه کمک به این نوع شبکه‌ها را حرام دانستند و آن را مصداق اعانه بر اثم و عدوان دانستند.

آیت‌الله حسینی قزوینی افزود: بعضی از این شبکه‌ها همان سیاست سازمان سیا و موساد را پیاده می‌کنند و در حقیقت، روش اینها همان روش سیا و موساد و ... است.

وی در پایان تأکید کرد: متاسفانه اهانت‌هایی که شبکه آمریکایی اهل بیت به مراجع تقلید کرده، در طول تاریخ شیعه بی‌سابقه است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 92